\r\n

کفپوش اپوکسی و کفپوش پلی یورتان دو نوع معمول از انواع کفپوش صنعتی میباشند. پرسشی که معمولا برای کار فرمایان در این مبحث صنعت ساختمان پیش میآید این است که تفاوت بین کفپوش اپوکسی و کفپوش پلی یوتان در چیست؟ و اولویت انتخاب یکی بر دیگری در شرایط و کاربردهای کاربری های متفاوت در چیست.

\r\n

قبل از اینکه درباره تفاوت هایی که ما شناسایی کردیم شناسایی توضیح دهیم به این نکته اشاره میکنیم که این تفاوت ها بصورت کلی بین اکثر اپوکسی ها و پلی یورتان ها وجود دارد. قطعا برخی از استثنائات وجود دارد و شرکت هایی که ادعا میکنند که میتوانند خواص و نیازهای هر دو گروه را به نقطه برابر برسانند وجود دارد.

\r\n

تفاوت های عملکردی

\r\n

با نگاه کردن به تفاوت های عملکردی شروع میکنیم . این ها تفاوت ها  میباشند که کاربری نهایی سطح را تحت تاثیر قرار میدهد. کفپوش اپوکسی سخت تر و با دوام تر است و قدرت فشرده سازی بیشتری نسبت به کفپوش پلی اورتان دارد. به همین دلیل است که کفپوش اپوکسی صنعتی انتخاب مناسب تری برای کف سازی سالن های صنایع سنگین، کفسازی انبارها و کفسازی مراکز تدارکات با ترافیک کامیون های سنگین میباشد. کفپوش پلی یورتان معمولا نرم تر و انعطاف پذیر تر از از کفپوش اپوکسی است، که باعث میشود مقاومت این کفپوش در برابر خراش و ساییدگی بیشتر باشد، تا جایی که حالت کشسانی پلی یورتان این موقعیت را فراهم میسازد که در اتاق های انجمادو سردخانه ها که دمای 30- درجه سانتیگراد هم میرسد انتخاب برتری به عنوان کفپوش سردخانه باشد. همچنین کفپوش پلی یورتان میتواند انتخاب خوبی برای پارکینگ های چند منظوره و بزرگ باشد، چرا که کفپوش پلی یورتان در چنین سطحی علاوه بر یک کفپوش نهایی میتواند به عنوان یک پوشش ضد آب و پوشش ضد خش عمل نماید.

 

اخبار و مقلات مرتبط با کفپوش سه بعدی - سقف کشسان - پوستر دیواری و چاپ استیکر و پوستر