\r\n

به جلسه ششم کلاس آموزش نقاشی انتزاعی (آبستره) با رزین خوش آمدید

\r\n

 

\r\n

در ابتدای این جلسه و قبل از شروع آمورش ها، لازم است اول توضیح مختصری در مورد ژئود و ژئود آرت به شما بدهیم. ژئود یا پوک سنگ ساختارهای رسوبی هستند که در سنگ های آتش فشانی ایجاد میشوند و معمولا به صورت لایه هایی کریستالی با رنگ های رنگین کمانی اند. ساخت تابلوهایی که شکل درونی این سنگ ها و جلوه های زیبای طبیعت رو یادآور میشوند هنری است که در سراسر دنیا بسیار گسترده و پرطرفدار است. این اشکال با ریختن لایه های مختلف از بافت و رنگ های متنوع و خیره کننده در کنار هم ایجاد میشوند و آثار فوق العاده زیبایی رو خلق میکنند که ما قصد داریم در این جلسه کمی به تکنیک های لازم برای ساخت این افکت ها بپردازیم. در این بین نیز اشاره ای به نحوه ایجاد افکت های مرمری خواهیم داشت.

\r\n

 

\r\n

مرحله اول مانند قبل ساخت ترکیب رزین است که به طور کامل در جلسه اول توضیح داده شد، بعد از آن به سراغ کار ساخت رنگ های مورد نیاز و البته دلخواه مان میرویم تا کار اصلی رو شروع کنیم.

\r\n

رش سنگ و ژئود آرت

\r\n

 

\r\n

در این جلسه ما قصد داریم از رنگ های قرمز، مشکی، زرد و همچنین پودر های طلایی و نقره ای استفاده کنیم و رنگ های مشکی، سفید، خاکستری، نسکافه ای، طلایی و نقره ای بسازیم. در این تکنیک قصد داریم از رنگ ها به صورت لایه های باریک روی سطح در کنار هم استفاده کنیم، و باز هم انتخاب رنگ هایی که مورد استفاده مان قرار میگیرد کاملا بنا به سلیقه خودمان است، شما در این کار میتوانید از طیف رنگ های روشن و یا تیره و به تعداد دلخواه خودتان استفاده کنید و کارهای فوق العاده زیبایی بسازید.

\r\n

پودر ها و سنگ های تزئینی در اینگونه افکت ها - و حتی افکت هایی که در جلسات قبل آموزش داده شدند - بسیار پرکاربرد اند. افکتی که اکلیل رنگی و حتی سنگ های ریز روی کار ایجاد میکند، باعث میشود علاوه بر رنگ به طرح بافت هم داده شود. و برجستگی که کار میگیرد اون رو بیشتر شبیه به طرح های طبیعی کند.

\r\n

برای ساخت ترکیب های طلایی و نقره ای و حتی استفاده از سنگ ای ریز داخل کار کافیه مقداری از این پودرها و یا سنگ ها رو داخل ترنکیب رزین و اردنر بریزید و مانند قبل تا پخش شدن کامل در کار هم زنید و به مانند رنگ ها از این ترکیب استفاده کنید.

\r\n

 

\r\n

نحوه ساخت رنگ های این آموزش :

\r\n

رنگ سفید رو از رنگ رزین سفید خمیری ر ترکیب با رزین و هاردنر

\r\n

رنگ مشکی رو از رنگ رزین مشکی خمیری در ترکیب با رزین و هاردنر

\r\n

رنگ خاکستری از ترکیب رنگ سفید و مشکی خمیری با رزین و هاردنر

\r\n

رنگ نسکافه ای از ترکیب رنگ قرکز، زرد، مشکی و سفید خمیری با رزین و هاردنر

\r\n

و رنگ های طلایی و نقره ای از ترکیب پودرهای طلایی و نقرهای با رزین و هاردنر ساخته میشوند.

\r\n

 

\r\n

رش سنگ و ژئود آرت

\r\n

 

\r\n

شکل طبیعی لایه های ژئود عموما به صورت دایره ها و نیم دایره هایی هستند که با ضخامت ها، رنگ ها و بافت های مختلف به مرور زمان شکل گرفته اند، پس برای ایجاد اشکالی مشابه این تصاویر طبیعی، بعد از ساخت رنگ ها به مقدار مورد نیاز و آماده کردن میز و فاصله دادن قطعه ی کار از میز، با کج کردن لیوان و یا هر گونه ظرف پلاستیکی که رنگ ها رو درون اونها ساخته ایم روی کار، خطوطی رنگی با پهنای دلخواه روی کار ایجاد میکنیم.

\r\n

در این مرحله با انجام دو کار میتوانید دو نوع افکت متفاوت ایجاد کنید، اول اینکه رنگ ها رو با ریختن کنار هم و نهایتا پخش کردن اونها در سطح با استفاده از چوب های بستنی یا آبسلانگ بدون ترکیب شدن رنگ ها حالت لایه ای اونها رو حفظ کنید، و بعد با حرارت کم فندک حباب های سطح رو از بین ببرید. در حالت دوم میتوانید با استفاده از حرارت زیاد فندک اتمی رزین و رنگ ها رو نرم کنید تا روی سطح پخش شوند، اما این کار باعث میشود رنگ ها کمی به حالت ابر و بادی و حتی سلولی با هم ترکیب شوند، و در نتیجه افکت متفاوتی به کار میدهد. البته در روش باید حتما مواظب باشید تا حرارت فندک رو به مدت طولانی روی سطح چوبی و یا پلکسی نگه ندارید تا باعث سوختن، سوراخ شدن و یا حتی نغییر فرم قطعه کارتون نشود.

\r\n

برای ایجاد شکل های مرمری با ریختن مقدار کمی رنگ به صورت خطی روی یک یا چند رنگ زمینه هم از روش دوم استفاده استفاده میشود که در ویدیو هم در قسمت هایی از این پروژه این افکت رو ایجاد کردیم.

\r\n

از پودر های طلایی میتوانید به مانند رنگ ها در پهنای زیاد استفاده کنید و یا حتی بعد از پر شدن کل سطح از رنگ، با استفاده از چوب بستنی و یا خلال دندان باریکه هایی از این ترکیب ها روی رنگ ها بریزید. علاوه بر این در صورتی که ترکیبی از رزین و هاردنر و سنگ های تزئینی ساخته اید نیز در همین مرحله میتوانید به همان روش رنگ ها این ترکیب ها رو نیز روی سطح بریزید.

\r\n

بعد از اتمام مرحله آخر و پوشانده شدن کل کار به رنگ های دلخواهتون، تنها کافیست نهایتا به کار مدت 24 ساعت زمان دهید تا کاملا خشک شود. نتیجه ی پروژه این آموزش رو در پایین مشاهده میکنید.

\r\n

بعد از خشک شدن کار میتوانید از ماژیک و خمیر دور گیر هم برای ایجاد باریکه های جذاب و خطوط سیاه و سفید روی کار استفاده کنید، نمونه هایی از این کار و دیگر انواع طرح هایی که در این افکت میتوان ایجاد کرد رو در پایین مشاهده میکنید. 

\r\n

 

\r\n

آبستره

\r\n

امیدواریم که از روند آموزشی این کلاس لذت برده باشید. کارهای زیبای خودتون رو از طریق گروه تلگرامی و بخش ارسال پروژه برای ما ارسال کنید.

\r\n

 

 

اخبار و مقلات مرتبط با کفپوش سه بعدی - سقف کشسان - پوستر دیواری و چاپ استیکر و پوستر