\r\n

 

\r\n

به جلسه پنجم کلاس آموزش نقاشی انتزاعی (آبستره) با رزین خوش آمدید

\r\n

 

\r\n

در این جلسه قصد داریم دو نوع تکنیک مختلف رو به شما آموزش دهیم. تکنیک اول تکنیک کشیدن رنگ روی سطح است که افکتی که ایجاد میکند بسیار مناسب برای کشیدن زمینه نقاشی هاست و تکنیک دوم هم مربوط به کاربرد نی و سشوار در هدایت رنگ ها روی سطح است. 

\r\n

اول از همه مانند جلسات قبل رزین و سپس رنگ های مورد نیاز مون رو میسازیم.

\r\n

 آبستره و پورینگ

\r\n

 

\r\n

برای هر دو تکنیکی که در این جلسه خواهید آموخت انتخاب رنگ ها کاملا به عهده خود شماست البته بهتر است برای تکنیک اول و در صورتی که بخواهید مانند این اموزش این تکنیک رو برای ایجاد زمینه استفاده کنید از رنگ هایی ملایم تر استفاده کنید و سپس برای تکنیک دوم رنگ های پرقدرت تر بسازید. در این آموزش ما برای تکنیک اول سه رنگ فیروزه ای و بادمجانی روشن و زرد رو برای زمینه انتخاب کردیم و از باقی مانده زرد روشنی که ساختیم در مرحله دوم نیز استفاده کردیم.

\r\n

 

\r\n

نحوه ساختن رنگ ها :

\r\n

رنگ فیروزه ای از رنگ آبی خمیری، کمی زرد و رنگ سفید در ترکیب با رزین و هاردنر

\r\n

رنگ بادمجانی روشن از رنگ آبی خمیری، کمی قرمز و رنگ سفید در ترکیب با رزین و هاردنر

\r\n

رنگ زرد از رنگ خمیری زرد و سفید در ترکیب با رزین و هاردنر

\r\n

 

\r\n

 آبستره و پورینگ

\r\n

بعد از ساخت رنگ ها حالا نوبت به آموزش نحوه ریختن رنگ ها روی سطح میرسد. قبل از توضیح نات این بخش باید ابتدا شرح بدیم که قصد داریم از این کار چه نتیجه ای حاصل بشود، در این تکنیک رنگ هایی که روی سطح کار ریخته شده باشد با کمک چوب بستنی و یا حتی دست روی سطح کشیده و در جهات مختلف هدایت میشوند و از این طریق با ترکیب شدن رنگ ها افکت و اشکال متفاوتی میتوان ایجاد کرد. برای رسیدن به چنین نتیجه ای میتوانید به دو صورت رنگ ها رو روی سطح بریزید، یکی اینکه مقداری از هر رنگ در یک طرف یا چند طرف قطعه چوبی بریزید - به گونه ای که رنگ ها در کنار یکدیگر از بالای یک ضلع تا پایین به ترتیب ریخته شده باشند - و یا اینکه به صورت خطی اونها رو از یک طرف تا طرف دیگه کار بریزید. ما در این آموزش از روش دوم استفاده کردیم و رنگ ها رو به صورت خطوطی در جهت طول روی قطعه چوبی ریختیم، و با استفاده از چوب بستنی و حرکت اون در جهت طول روی سطح رنگ ها رو پخش کردیم. شما میتوانید چوب رو در جهات مختلف و به صورت زیگ زاگ روی رنگ ها بکشید و با اینکار نتیجه های متفاوتی بگیرید.

\r\n

بعد از اینکه کل سطح رو با رنگ پوشاندیم با استفاده از حرارت فندک حباب هایی که ممکن استایجاد شده باشد رو از بین میبریم، مادر اینجا با استفاده از فندک اتمی و حرارت زیاد کمی افکت سلولی هم در کار ایجاد کردیم.

\r\n

 

\r\n

آبستره و پورینگ

\r\n

در تکنیک بعدی که در این پروژه استفاده خواهیم کرد، میخواهیم با استفاده از نی و دمیدن در اون و یا با کمک باد گرم سشوار رنگ ها رو روی سطح کار بغلتانیم. اگر مشابه این آموزش این تکنیک رو روی زمینه ای از رنگ رزین اجرا میکنید بهتر است به رنگ زمینه کار مهلت دهید تا کمی خشک شود و بعد کار رو ادامه دهید.

\r\n

روش این افکت با استفاده از نی به این صورت است که ابتدا باید کمی از رنگی که انتخاب کرده اید روی کار بریزید، سپس با استفاده از یک نی رنگ ها رو با فوت کردن به جهات مختلف هدایت کنید. هدف از انجام اینکار ایجاد شکل های تصادفی اما در عین حال فکر شده است، برای مثال ما در این آموزش شکل گل رو با دمیدن روی رنگ به صورت انتزاعی ایجاد کردیم، اما شما میتوانید با استفاده از چندین رنگ و در ترکیب اونها با هم و در کنار هم اشکال متنوع دیگری هم بسازید، و یا حتی از تکنیک اول هم برای ایجاد شکل هایی در کنار اونها استفاده کنید و رنگها رو به هم ترکیب کنید.

\r\n

استفاده از سشوار در این تکنیک هم بهمین شیوه انجام میشود و تنها کافیست بعد از ریختن مقداری رنگ روی سطح، باد گرم سشوار رو در جهتی که میخواهید رنگ ها رو هدایت کنید روی کار بگیرید و نتایج دیدنی خلق کنید.

\r\n

کار اصلی این تکنیک تا اینجا به پایان رسیده اما برای مشخص تر کردن اشکالی در سطح ساختیم میتوانید این تصاویر انتزاعی رو دورگیری کنیم.

\r\n

 

\r\n

آبستره و پورینگ

\r\n

برای دورگیری اشکالی که ساخته اید دو راه وجود دارد، یکی اینکه از ترکیب کمی رنگ مشکی و یا هر رنگ تیره ی دیگری با رزین و هاردنر استفاده کنید و با کمک خلال دندان خطوطی باریک دور کار بکشید که در این صورت برای ایجاد خطوط ظریف تر و پخش نشدن رنگ در سطح بهتر است کمی به کار مهلت دهید تا رنگ ها تا حدی خشک شوند،و یا اینکه بعد از گذشت نهایتا 24 ساعت و خشک شدن کامل کار از خمیر دورگیر ویترای استفاده کنید و به اشکال حجم ببخشید.

\r\n

استفاده از خمیر دورگیر برای اینکار بسیار ساده است، تنها کافیست با اعمال فشار ثابت به محفطه خمیر و حرکت اون روی خطوطی که میخواهیم دورگیری شوند، یک لایه حجیم رنگ روی کار بذاریم و از این طریق جلوه کار رو بیشتر کنیم. البته برای اینکار از ماژیک هایی که به راحتی پاک نشوند هم میتوانید اسنفاده کنید.

\r\n

نتیجه ی نهایی این تکینک ها و استفاده از خمیر دورگیر رو میتوانید در زیر مشاهده کنید.

\r\n

امیدواریم از آموزش های این جلسه هم بهره برده باشید

\r\n

در جلسه بعدی شما رو با افکت برش سنگ آشنا خواهیم کرد و دنیایی رنگی که میتوانید با انجام چند مرحله ساده خلق کنید.

\r\n

 

\r\n

 

 

اخبار و مقلات مرتبط با کفپوش سه بعدی - سقف کشسان - پوستر دیواری و چاپ استیکر و پوستر