\r\n

به جلسه چهارم کلاس آموزش نقاشی انتزاعی (آبستره) با رزین خوش آمدید

\r\n

 

\r\n

در چهارمین جلسه از این کلاس قصد داریم شما رو با کاربرد فضای منفی در نقاشی های آبستره و یا انتزاعی آشنا کنیم.

\r\n

فضای منفی در نقاشی به مرز بین اشکال، رنگ ها و بافت های اثر گفته میشود و یا به بخش هایی که خودشون جزئی از عناصر تشکیل دهنده اصلی اثر هستند و یا زمینه ای هستند که عناصر در اون قرار دارند. به زبانی ساده تر فضای منفی بخشی از اثر است که عموما بیشترین حجم از فضای اثر رو در بر میگیرد اما بیشترین توجه رو به باقی قسمت های اثر جلب میکند. در واقع با استفاده از سادگی که یک زمینه یک نواخت میتواند بسازد، بخش دیگری از اثر که در اون از رنگ ها و فرم ها استفاده ای چشم گیر شده جلوه بهتری پیدا خواهد کرد.

\r\n

در این جلسه نحوه ایجاد فضای منفی و ایجاد نقش های جذاب با استفاده از رنگ های رزینی به عنوان عناصر اصلی و زیبای اثر رو به شما آموزش خواهیم داد.

\r\n

 نقاشی آبستره رزین

\r\n

 

\r\n

مرحله اول کار ساخت ترکیب رزین است که در جلسه اول به طور کامل توضیح داده شد و میتونید برای مرور نکاتی که لازم است رعایت شود به جلسه اول مراجعه کنید، اما بعد از ساخت ترکیب رزین نوبت به ساخت رنگ ها میرسد. در این تکنیک معمولا از یک رنگ خنثی به عنوان رنگ زمینه استفاده میشود که ما در این آموزش رنگ سیاه رو برای زمینه انتخاب کرده ایم، و مقداری که از این رنگ باید ساخته شود به قدری است که کل سطح کار رو بپوشاند.

\r\n

در فیلم آموزشی بالا مشاهده میکنید که ما مقداری رنگ خمیری به ترکیب رزین و هاردنر که از قبل ساخته ایم اضافه کردیم و اون تا جایی که رنگ به طور یکدست در کل ترکیب پخش شود هم زدیم. بعد از آن این ترکیب رو روی قطعه چوب ای که برای این پروژه انتخاب کردیم و از قبل با کمک شئی صاف از سطح میز فاصله دادیم، میریزیم و با کمک چوب بستنی روی قطعه پخش میکنیم تا کل سطح را بپوشاند. دقت داشته باشید که رنگ و مقدار ترکیب نهایی شما باید به گونه ای باشد که بعد از ریختن روی کار، رنگ قطعه چوبی و یا هر سطح دیگه ای که برای اینکار انتخاب کرده اید مشخص نباشد و رنگ و رزین شما کل سطح رو پوشانده باشند.

\r\n

 

\r\n

نقاشی آبستره رزین

\r\n

 

\r\n

مرحله بعدی کار بسیار ساده است، تنها کافییست مشابه آموزش های جلسات قبل و بنا به سلیقه خودتان تعدادی رنگ متنوع و یا رنگ هایی از یک طیف بسازید و با کمک چوب بستنی و یا با کج کردن لیوان به صورت روی رنگ زمینه بریزید. اینکه حرکت رنگ ها در چه جهتی روی سطح باشد و یا چه مقدار از زمینه رو پوشانده باشد و چه مقدار متنوع باشد کاملا به خود شما بستگی دارد. ما در اینکار از رنگ های آبی روشن، آبی تیره، کرم، زرد و قرمز استفاده کرده ایم.

\r\n

در آخر بعد از ریختن رنگ ها روی سطح، با فندک معمولی و یا شعله کم فندک اتمی حباب های سطح رو از بین میبریم و اجازه میدهیم تا کار خشک شود.

\r\n

 

\r\n

امیدواریم این تکنیک رو هم به خوبی یاد گرفته باشید. در جلسه بعدی شما رو با

\r\n

دو تکنیک مختلف آشنا میکنیم که با کمک اونها میتوانید کارهای بسیار متنوعی بسازید.

\r\n

 

 

اخبار و مقلات مرتبط با کفپوش سه بعدی - سقف کشسان - پوستر دیواری و چاپ استیکر و پوستر