\r\n

به جلسه سوم کلاس آموزش نقاشی انتزاعی (آبستره) با رزین خوش آمدید

\r\n

 

\r\n

اگر شما هم پیش از این علاقمند به نقاشی انتزاعی با رزین و یا حتی رنگ اکریلیک بوده باشید، به طور قطع انواع و اقسام تابلوهایی که با مضمون دریا و ساحل کشیده شده اند رو دیده اید. در این جلسه قصد داریم به شما نشان دهیم که ساخت چنین منظره های خارق العاده به هیچ وجه کار دشواری نیست و شما با استفاده از ابزار ساده ای که در جلسه قبل معرفی شد و رزین و رنگ های خمیری میتوانید خالق اثری متفاوت باشید.

\r\n

نکته ی اصلی این آموزش در واقع در ساخت رنگ های زیبا و ایجاد افکت سلولی است که خود از جمله پرکاربردترین تکنیک هایی است که در نقاشی آبستره با رزین یا اکریلیک به کار میرود، ما هم در اینجا روش ساده ای برای ایجاد این افکت در کارهای رزینی رو به شما نشان خواهیم داد.

\r\n

اولین مرحله کار مشابه قبل ساخت ترکیب رزین است که با محلوط کردن 2 واحد رزین و یک واحد هاردنر اینکار رو انجام میدهیم و سپس به سراغ ساخت رنگ ها میرویم.

\r\n

 نقاشی آبستره

\r\n

 

\r\n

ساختن رنگ ها و تنوعی که انتخاب میشود کاملا بسته به خود شماست اما در نقاشی ساحل و دریا به سه رنگ کرم، سفید، آبی تیره و آبی روشن رو نیاز داریم تا بتوانیم حس دریا رو القا کنیم و البته اگر یک رنگ سبز آبی و یا فیروزه ای رو هم به این رنگ ها اضافه کنیم اثری به مراتب زیباتر خواهیم داشت. ما نیز در این آموزش پنج رنگ گفته شده رو از رنگ های اصلی خمیری رزین و در ترکیب با رزین و هاردنر میسازیم، و تا جایی که کاملا با هم ترکیب شده باشند و رنگی یکدست به وجود آمده باشد هم میزنیم. رنگی که داخل ظرف پلاستیکی مشاهده میکنید رنگ نهایی است که بعد از خشک شدن کار خواهید دید پس حتما در ترکیب رنگ ها دقت کنید و زمانی که به رنگ دلخواه رسیدید سراغ گام بعدی کار بروید.

\r\n

 

\r\n

نحوه ساختن رنگ ها :

\r\n

رنگ های آبی از ترکیب رنگ آبی خمیری با رزین، که برای روشن کردن اونها هم از رنگ سفید استفاده میکنیم. و دو رنگ آبی تیره و آبی روشن خواهیم داشت. (شما میتوانید تعداد رنگ های آبی بیشتری بسازید و یک طیف آبی روشن تا تیره داشته باشید.)

\r\n

رنگ سبز آبی از ترکیب رنگ آبی خمیری و کمی زرد خمیری و رزین

\r\n

رنگ سفید از ترکیب سفید با رزین

\r\n

و رنگ کرم هم از ترکیب زرد، قرمز، کمی مشکی و کمی سفید ساخته میشود.

\r\n

 

\r\n

نقاشی آبستره

\r\n

 

\r\n

سطح انتخاب شده ما برای این آموزش یک صفحه ساعت چوبی است، که اون رو به وسیله ی یک ظرف پلاستیکی صاف از سطح کار فاصله دادیم. دلیل انجام اینکار همخون طور که در جلسه اول گفتیم این است که در صورتی که کار کاملا روی میز کار باشد اضافی رنگ هایی که ممکن است از گوشه های سطح به پایین بریزد بعد از خشک شدن رزین باعث چسبیده شدن سطح زیرین به کار نشود.

\r\n

ابتدا رنگ کرم ساخته شده رو در محلی که میخواهیم ساحل کار باشد میریزیم. این محل و یا حجمی که هر کدام از رنگ ها از کار اشغال میکند کاملا بنا به سلیقه خود شماست. به عنوان مثال ممکن است طرحی که شما در ذهن دارید جزیره ای باشد که با آب اقیانوس احاطه شده، پس در این صورت باید رنگ کرم رو در وسط کار بریزید و رنگ های آبی و سبز رو در کناره ها. در اینجا ما قسمت کوچکی از گوشه کار رو به عنوان ساحل انتخاب کرده ایم که رنگ های آبی روشن، سبز آبی و آبی تیره رو به ترتیب در بالای آن میریزیم و به کمک چوب بستنی یا آبسلانگ رنگ ها رو در سطح پخش و در محدوده مرزشون با هم ترکیب میکنیم.

\r\n

بعد از پر شدن صفحه حالا نوبت ساختن موج هاست. موج ها رو با ریختن رنگ سفید در مرض رنگ ها و در قسمت هایی که کار رو زیباتر میکنند به صورت نا منظم ایجاد میکنیم اما برای ایجاد افکت سلولی که کف موج ها رو یادآور میشود، از فندک اتمی یا مشعل قلمی استفاده میکنیم. به این صورت که شعله رو روی بیشترین حرارت میگذاریم و با گرفتن فندک روی قسمت های مختلف کار افکت سلولی رو ایجاد میکنیم. تنها هنگام کار با پلکسی و قطعات چوبی نباید فندک رو به مدت طولانی در یک نقطه بگیرید چرا که باعث آب شدن و یا سوختن سطح زیرین میشود.

\r\n

مراحل آخر کار رو میتوانید اونقدر تکرار کنید تا حالت مورد نظرتون ایجاد شود و بعد از آن کار رو روی سطح صافی بگذارید تا خشک شود.

\r\n

 

\r\n

 

\r\n

در آموزش جلسه ی بعد شما رو با مفهوم فضای منفی و کاربرد اون در نقاشی آبستره آشنا خواهیم کرد

\r\n

 

 

اخبار و مقلات مرتبط با کفپوش سه بعدی - سقف کشسان - پوستر دیواری و چاپ استیکر و پوستر