\r\n

به جلسه نهم کلاس آموزش ساخت زیورآلات چوب و رزین خوش آمدید

\r\n

 

\r\n

با جلسه آخر کلاس در خدمت شما هستیم. اگر تا به اینجا همراه ما بوده باشید، تکنیک های لازم برای ساخت و پرداخت و پولیش قطعات چوب و رزین و ساخت زیورآلات متنوع رو آموخته اید و تنها بخش باقی مانده از کلاس آموزش نحوه ساخت انگشترهای زیبای چوب و رزینی است که ما این جلسه از کلاس رو تماما به این مبحث اختصاص داده ایم.

\r\n

ساخت انگشترهای چوب و رزین از نظر تکنیک ساخت، ترکیب رزین، استفاده از رنگ، برش قطعه، پرداخت و پولیش تفاوت بسیاری با دیگر زیورآلات رزینی ندارد، تنها چیزی که مراحل ساخت اون رو از دیگر کارها متمایز میکند، مراحل برش و ایجاد سوراخ انگشت در قطعه است زمانی که ساخت انگشتر رو بدون استفاده از قالب های سیلیکونی انجام میدهید.

\r\n

 

\r\n

قالب های سیلیکونی که مناسب ساخت انگشتر رزینی و یا چوب و رزین ساخته شده اند، برای سایز های مختلف انگشت قابل استفاده اند. این قالب ها عموما به صورت سه یا چهار سایزی هستند و شما میتوانید برای یافتن سایز مناسب انگشت تان، ابتدا دور انگشت رو به کمک متر اندازه گیری کنید و سپس با اندازه گیری دایره توپر داخل قالب، این دو اندازه رو با هم تطابق دهید. پهنای انگشتر رو نیز با تفاوت در ارتفاع رزینی که داخل قالب میریزید میتوانید کنترل کنید.

\r\n

و اما در صورتی که بخواهید بدون استفاده از قالب سیلیکونی انگشتر بسازید باید با از مته های بزرگ و گردبر مانند مته برگی استفاده کنید که سایز دقیق مته هم باید به همان روشی که در بالا ذکر شد انتخاب شود.

\r\n

 

\r\n

ما در این جلسه تصویر های آموزشی از نحوه ساخت چندین نوع متنوع انگشتر زیبا برای شما قرار خواهیم داد تا با تکنیک های بیشتری در این زمینه آشنا شوید.

\r\n

 

\r\n

 

\r\n

انگشتر چوب و رزین با طرح جنگل های برفی

\r\n

 انگشتر چوب و رزین

\r\n

 

\r\n

 

\r\n

در ابتدای این فیلم آموزشی مشاهده میکنید که به روشی که قبلا آموزش دادیم، چطور میتوانید قالبی دست ساز برای ریختن ترکیب رزین با استفاده از چسب بسازید. مرحله دوم کار برای ایجاد افکت های متفاوت در ساخت انگشتر بسیار اهمیت دارد. در اینجا برای ایجاد رنگ سبزی که قطعات چوب رو به صورت درخت های کاج در بیارد روی سطح چوب های شکسته با استفاده از قلمو رنگ سبز خمیری میزنیم. سپس پودر شب تاب سفیدی که داخل مقداری ترکیب رزین و هاردنر حل شده رو روی بخش هایی از چوب ریخته و در نهایت ترکیب رزین و هاردنر رو داخل قالب میریزیم.

\r\n

در مرحله رنگ آمیزی میتوانید از رنگ های اکریلیک نیز استفاده کنید اما حتما باید اجازه دهید که رنگ ها خشک شوند و بعد ترکیب رزین را اضافه کنید در غیر این صورت رنگ های اکریلیک که به هیچ وجه در رزین حل نمیشوند، از سطح جدا شده و ب صورت پودری کدر داخل کار پخش میشوند و به جلوه زیبایی ایجاد نمیکنند.

\r\n

بعد از گذشت نهایتا 24 ساعت از زمان ریختن ترکیب رزین و هاردنر و خشک شدن کامل کار، چسب ها رو از اطراف کار جدا میکنیم و با استفاده از ابزار برش و سمباده کار رو آماده پولیش میکنیم. در نهایت هم با استفاده از شیر پولیش به کار جلا میدهید.

\r\n

در اینجا مشاهده کردید که چطور با استفاده از دریل ها برقی و مته برگی میتوان سوراخ انگشتر رو داخل قطعه ایجاد کرد.

\r\n

 

\r\n

 

\r\n

انگشتر چوب و رزین با طرح آلاسکا

\r\n

 

\r\n

 انگشتر چوب و رزین

\r\n

 

\r\n

 

\r\n

در این فیلم آموزشی نحوه ایجاد بافت زیبا در کار با شکستن تکه های چوب به صورت نامنظم و به وسیله انبر و دم باریک نمایش داده میشود و مراحل ابتدایی کار مشابه قبل تکرار میشود، تفاوت کار تنها در اینجا است که در مرحله دوم برای ایجاد افکت برفی ابتدا پودر شب تاب آبی داخل قالب میریزیم، سپس به ترکیب رزین و هاردنر، رنگ رزین ترنسپرت آبی اضافه میکنیم و تا پخش شدن کامل کار اون رو هم میزنیم. بعد این ترکیب رو داخل قالب ریخته و اجازه میدهیم تا کار کاملا خشک شود. بعد از گذشت حداکثر 24 ساعت، کار رو با استفاده از ابزار های برقی یا دستی به شکلی که میخواهیم برش میدهیم. در اینجا هم برای ایجاد سوراخ انگشتر از مته برگی و سوراخ کن برقی استفاده شده است، در آخر نیز با استفاده از شیر پولیش کار به پایان میبریم.

\r\n

نمای کار پایانی مشابه کوهستان های برفی خواهد بود.

\r\n

 

\r\n

 

\r\n

انگشتر چوب و رزین طلایی

\r\n

 

\r\n

انگشتر چوب و رزین

\r\n

 

\r\n

اگر به خاطر داشته باشید در جلسه های ابتدایی توضیح دادیم که برای تزئین و ایجاد افکت های جذاب در کارهای چوب و رزین از دیگر انواع موادی که به جز رنگ های رزینی ترنسپرنت، خمیری و شب تاب میتوانید استفاده کنید، ورق طلا است که در این آموزش قصد داریم این تکنیک رو به شما آموزش دهیم.

\r\n

برای استفاده از ورق طلا به چسب ورق طلا احتیاج دارید و باید مقداری از این چسب رو با استفاده از قلمو روی قطعات چوب در قسمت هایی که میخواهید داخل رزین باشند بزنید، سپس با استفاده از پنس یا موچین یا ابزاری مشابه - برای اینکه به دستتان نچسبد -ورق طلا رو روی قسمت های چسب زده بگذارید و با استفاده از قلمویی دیگر به کار بچسبانید. اینکار رو تا حدی ادامه دهید که تمام قسمت هایی که میخواهید با ورق طلا پوشانده شده باشند.

\r\n

بعد از این مرحله نوبت به ساخت ترکیب رزین و هاردنر میرسد که مطابق قبل انجام میشود و بعد از ریختن این ترکیب داخل قالب ساخته شده با استفاده از چسب نواری نیز مراحل قبلی برای ساخت یک انگشتر زیبای طرح طلایی تکرار میشود.

\r\n

 

\r\n

 

\r\n

انگشتر چوب و رزین طرح شفق قطبی

\r\n

 

\r\n

 

\r\n

انگشتر چوب و رزین طرح شفق قطبی

\r\n

 

\r\n

 

\r\n

این نوع از طرح از جمله خارق العاده ترین افکت هایی است که میتوان در ساخت زیورآلات رزینی و چوب و رزین به کار برد. و ایجاد اون با رعایت چند نکته ساده به راحتی برای همه امکان پذیره.

\r\n

اول اینکه کاربرد پودر یا رنگ های شب اب در این افکت بسیار کلیدی است. به این صورت که پس از ترکیب رزین و هاردنر به نسبت 2 به 1 مانند قبل، مقداری پودر و یا رنگ شب تاب آبی به کار اضافه میکنیم و بعد از هم زدن ترکیب رو به داخل قالب ساخته شده چسبی میریزیم سپس مقداری از ترکیب رزین و هاردنر (با نسبت دو به یک) و پودر شب تاب سفید اماده میکنیم و مقداری نیس از ترکیب رزین و هاردنر و پودر یا رنگ شب تاب سبز بعد به کمک خلال دندان و یا حتی سرنگ این رنگ ها رو در داخل رزینی که به داخل قالب ها ریخته بودیم به طور نا منظم پخش میکنیم دقت کنید که این پخش کردن نباید به صورتی باشد که رنگ ها کاملا در ترکیب قبلی حل شوند و باید به صورت افکت های جداگانه قابل مشاهده باشند. بعد از این مرحله نیز زمانی که حداکثر یک روز به کار مهلت خشک شدن دادیم میتوانیم باقی مراحل پرداخت رو انجام دهیم.

\r\n

 

\r\n

آموزش این جلسه رو همین جا به پایان میبریم، در زیر تصویر از نمونه های مختلف انگشترهای چوب و رزین رو مشاهده میکنید که با تکنیک هایی که در بالا توضیح داده شده ساخته شده اند.

\r\n

 

\r\n

انگشتر چوب و رزین طرح شفق قطبی

\r\n

 

\r\n

امیدواریم که آموزش ها این کلاس نهایت استفاده رو برده باشید.

 

اخبار و مقلات مرتبط با کفپوش سه بعدی - سقف کشسان - پوستر دیواری و چاپ استیکر و پوستر