\r\n

به جلسه هشتم کلاس آموزش ساخت زیورآلات چوب و رزین خوش آمدید

\r\n

 

\r\n

در این جلسه قصد داریم اخرین مرحله از آماده سازی های لازم برای ساخت زیورآلات چوب و رزین رو به شما آموزش دهیم و اون هم نحوه ایجاد سوارخ بر روی چوب و یا رزین برای رد کردن زنجیر یا نخ از این قطعه دست ساز زیبا است که ساخته اید.

\r\n

برای اینکار شما نیاز به ابزاری دارید که که هم این پروسه رو برای شما آسان کند و هم نتیجه کار رو تمیز و شکیل در بیاورد. از جمله ابزاری که برای اینکار میتوانید استفاده کنید سوراخ کن یا همون دریل های برقی هستند که ممکن است در خانه داشته باشید، برای استفاده از این ابزار تنها کافیست بسته به اندازه سوراخی که میخواهید در کار ایجاد کنید سایز مته مناسب رو انتخاب کرده و به کمک این ابزار برقی به راحتی روی کار سوراخ ایجاد کنید. این ابزار با قیمت های متفاوت با توجه به برند و قابلیت شون در بازار موجود اند و به راحتی برای شما قابل تهیه هستند.

\r\n

اما در صورتی که به دنبال وسیله ای کم جا تر و مقرون به صرفه تر هستید، می توانید از سوراخ کن دستی استفاده کنید که نتیجه ای یکسان به شما خواهد داد و کار با اون بسیار ساده و به مراتب کم خطر تر از دریل های برقی است.

\r\n

 

\r\n

ما در این آموزش نحوه کار با دو نوع از این سوراخ کن های دستی رو به شما آموزش خواهیم داد و در نهایت نتیجه کار رو که به زیبایی آماده استفاده شده رو مشاهده خواهید کرد.

\r\n

 

\r\n

دریل فشاری

\r\n

 

\r\n

آموزش نحوه ایجاد سوراخ آویز

\r\n

 

\r\n

 

\r\n

این نوع سوراخ کن دستی به صورت فشاری عمل میکند و برای استفاده از اون کافیست که با باز کردن قسمت پیچشی سر سوراخ کن، مته ای از بین سایز های مختلف مته که همراه دریل به فروش میرسند انتخاب کرده و در فضای خالی سر دریل وارد کنید، بعد دوباره سر پیچشی سوراخ کن رو ببندید، و دریل رو روی نقطه ی مورد نظر بگذارید و با نگه داشتن دستی مشکی رنگ سوراخ کن و حرکت دادن اون به سمت بالا و پایین همون طور که در فیلم مشاهده میکنید روی کار سوراخ ایجاد کنید.

\r\n

اندازه سوراخی که روی کار ایجاد میشود بسته به بزرگی مته ای است که انتخاب میکنید و برای ایجاد سوراخ بزرگتر باید مته ای بزرگ تر بردارید.

\r\n

 

\r\n

سوراخ کن دستی پیچشی

\r\n

 

\r\n

 

\r\n

آموزش نحوه ایجاد سوراخ آویز

\r\n

 

\r\n

این نوع از مته به صورت پیجشی عمل میکند، به این صورت که بعد از قرار دادن مته ی انتخاب شده داخل دریل و بستن سر پیجشی سوراخ کن، با چرخاندن دست در یک جهت میتوانید به صورت کاملا دستی سطح رو سوراخ کنید.

\r\n

برای سرعت بخشیدن به کار با هر دو این سوراخ کن ها میتوانید نقطه ای که میخواهید محل عبور نخ و یا زنجیر باشد را از دو طرف سوراخ کنید، تا از این طریق زودتر به نتیجه برسید.

\r\n

 

\r\n

به این ترتیب بعد از گذراندن تمام مراحلی که از جلسه اول این کلاس تا به این جا به شما آموزش داده شده، حالا آویز دستبند یا گردنبند شما آمده است.

\r\n

در زیر نیز میتوانید نتیجه نهایی قطعه ای که در این آموزش روی آن کار شد رو مشاهده کنید.

\r\n

 

\r\n

 

\r\n

آموزش نحوه ایجاد سوراخ آویز

\r\n

 

\r\n

در بالا تصاویری از زوایای مختلف نتیجه نهایی کار چوب و رزین ساخته شده مشاهده میکنید.

\r\n

همون طور که میبیند ما در این نمونه کار، از یک لایه پودر شب تاب استفاده کرده بودیم که اون رو به صورت لایه ای ترکیب شده با رزین و هاردنر در زیر قالب ریخته بودیم و سپس لایه ای ترکیب رزین و هاردنر بدون رنگ روی آن ریخته بودیم. مرز بین دو لایه در تصویری که کار رو از وجه کناری نشان میدهد کاملا مشخص است و همون طور که میبینید لایه ای که در ترکیب با پودر شب تاب بوده قابلیت شیشه ای کمی دارد اما لایه دوم بعد از مراحل پرداخت و پولیش کاملا براق شده و تکه های چوب شکسته داخل اون کاملا پیداست.

\r\n

در تصویر آخر هم مشاهده میکنید که پودر شب تاب باعث ایجاد چه افکت جذابی در مکان های کم نور می شود.

\r\n

 

\r\n

تنها یک جلسه از آموزش کلاس زیورآلات چوب و رزین باقی مانده که

\r\n

اون رو به آموزش نحوه ساخت انگشتر چوب و رزین اختصاص خواهیم داد، این جلسه پایانی رو از دست ندهید.

\r\n

 

 

اخبار و مقلات مرتبط با کفپوش سه بعدی - سقف کشسان - پوستر دیواری و چاپ استیکر و پوستر