\r\n

به جلسه هفتم کلاس آموزش ساخت زیورآلات چوب و رزین خوش آمدید

\r\n

 

\r\n

در این جلسه کلاس شما رو با روش پولیش دادن قطعات چوب و رزین آشنا میکنیم، اهمیت این مرحله از اینکار در این است که از این طریق میتوانید جلای قطعات چوبی و رزین که پس از بریده شدن و سمباده خوردن تا حد زیادی از بین رفته، با استفاده از نمد و صابون پولیش تا حد زیادی احیا کرده و سپس کار رو با کمک شیر پولیش به اتمام برسانید، و نتیجه ای که مد نظرتون هست رو به دست بیارید.

\r\n

در فیلم های آموزشی این جلسه ابتدا شما رو با نحوه استفاده از صابون و نمد پولیش آشنا میکنیم و سپس تاثیر شیر پولیش در مرحله نهایی کار رو به شما نشان میدهیم.

\r\n

 

\r\n

آموزش پولیش رزین و چوب

\r\n

 

\r\n

صابون و نمد پولیش از موادی هستند که برای پولیش اولیه کار نهایی در کنار هم به کار میروند. به این صورت که شما باید صابون پولیش رو روی نمد کشیده تا مقداری از اثر صابون روی نمد باقی بماند، اثری که اینجا مد نظری داریم رنگ سفیدی است که رو نمد میماند، پس در صورتیکه قطعاتی از صابون جدا شده و روی نمد هست باید حتما با دست از روی نمد برداشته بشوند تا روی کار خشی ایجاد نکنند.

\r\n

بعد از کشیدن صابون روی نمد، حالا قطعه کار شده چوب و رزین مون رو از همه جهات و وجهه ها روی نمد و در قسمتی که اثر صابون رو  مشاهده میکنیم میکشیم. بعد از اتمام این مرحله تفاوت ای که صابون پولیش روی کار ایجاد کرده رو به وضوح میتوانید مشاهده کنید.

\r\n

البته اگر شما هم مانند اینکار در ترکیب رزین از پودر های شب تاب استفاده کرده باشید، خاصیت شیشه ای و عبور کامل نور تا حد زیادی از کار گرفته میشود اما با این وچود اجرای این مراحل باعث شفافیت و جلای کار میشود.

\r\n

 

\r\n

 

\r\n

آموزش پولیش رزین و چوب

\r\n

 

\r\n

بعد از صابون و نمد پولیش نوبت به استفاده از شیر پولیش میرسد. برای این مرحله باید باید با استفاده از پارپه ای نرم مقداری شی پولیش روی کار بمالید که این کار مرحله نهایی از کار پرداخت و پولیش قطعه چوب و رزین شما به حساب می آید.

\r\n

البته به عنوان یک قدم اضافی برای جلا و شفافیت بیشتر کار، شما میتوانید مقدار خیلی کمی ترکیب رزین به صورتی که در جلسات اولیه آموزش داده شد بسازید و با استفاده از قلمو و یا حتی دستمال روی کار نهایی بکشید. این رزین به مانند جلا دهنده نهایی عمل کرده و کار شما رو کاملا صاف، صیقلی و شفاف میکند.

\r\n

 

\r\n

 

\r\n

کار ساخت قطعه چوب و رزین ما به پایان رسیده،

\r\n

اما برای ساخت زیورآلات و استفاده از این قطعات به عنوان گردنبند و یا دستبند

\r\n

ابتدا باید یاد بگیریم که چطور در سطح کار سوراخی برای عبور دادن نخ و یا زنجیر ایجاد کنیم،

\r\n

پس در جلسه بعد نیز همراه کلاس باشید تا این بخش از آموزش رو هم فرا بگیرید.

\r\n

 

 

اخبار و مقلات مرتبط با کفپوش سه بعدی - سقف کشسان - پوستر دیواری و چاپ استیکر و پوستر