\r\n

به جلسه چهارم کلاس آموزش ساخت زیورآلات چوب و رزین خوش آمدید

\r\n

 

\r\n

بعد از اینکه در جلسات گذشته نحوه ساخت قطعات چوب و رزینی را با کمک قالب های سیلیکونی یاد گرفتید، حالا نوبت این رسیده است که تکنیکی رو مشاهده کنید که میتوانید با کمک آن با صرف هزینه کمتر و بدون نیاز به قالب های سیلیکونی زیورآلات رزینی بسازید.

\r\n

ما این جلسه رو تماما به آموزش ساخت زیورآلات رزینی بدون استفاده از قالب اختصاص خواهیم داد و تک تک مراحل رو با استفاده از توضیح و فیلم های آموزشی به شما نمایش خواهیم داد.

\r\n

 

\r\n

آموزش کار با تکه های چوب ،‌بدون استفاده از قالب

\r\n

 

\r\n

روش ساخت قالب با استفاده از چسب نواری به این صورت است که باید چسب را به صورتی که بخشی از اون از هر دو طرف روی چوب قرار گرفته باشد و قسمت چسبناک آن به سمت بیرون باشد، دور قطعه و یا قطعه های چوب بپیچیم. بخشی که رزین قرار میگیرد لازم نیست چسب خیلی محکم به دور چوب ها چسبانده شود. اما برای جلوگیری از ریزش رزین و خارج شدن اون از زیر کار باید قسمت های پایینی، یعنی قسمت هایی که چسب روی چوب زده شده بدون هیچ نوع درز و راه فرار و نفوذی برای رزین باشد، در غیر این صورت تمام رزین ریخته شده در کار به مرور از این درزها خارج میشود و نهایتا رزینی باقی نمی ماند. پس بهتر است این قسمت ها رو نیز با یک لایه چسب نواری و یا حتی چسب حرارتی بپوشانید و تمام این درزها رو ببندید.

\r\n

بعد از اینکه از بسته بودن ابتدا و انتها و اطراف کار مطمئن شدید، یک شکاف کوچک روی قسمت وسط - جایی که قرار است رزین ریخته شود ایجاد کنید تا راهی برای ریختن رزین به داخل بازکنید. بعد از اون میتوانید ترکیب رزین خود رو آماده کنید.

\r\n

 

\r\n

آموزش کار با تکه های چوب ،‌بدون استفاده از قالب

\r\n

 

\r\n

ترکیب رزین را همان طور که در جلسه اول آموزش داده شده بود با نسبت رزین به هاردنر 2 به 1 میسازیم و بعد از اینکه به مدت چند دقیقه کار رو به آرامی هم زدیم، رنگ ترنسپرنت رو به ترکیب اضافه کرده و خوب هم میزنیم تا در کل ترکیب پخش شود و رزین کاملا رنگ بگیرد. البته همان طور که پیش تر هم گفته شده بود میتوانید رزین رو بدون اضافه کردن رنگ استفاده کنید و یا از رنگ های خمیری استفاده کنید و یا بعد از آماده شدن ترکیب و ریختن در قالب به کمک خلال دندان قطراتی از رنگ رو داخل کار پخش کنید. 

\r\n

نکته ی دیگری که لازم است اینجا ذکر شود این است که حتی بعد پوشاندن تمام درز ها مقدار نسبتا زیادی از رزینی که در این مرحله داخل قالب ریخته میشود به خورد چوب خواهد رفت، بنابراین باید مقدار بیشتری نسبت به مقدار مور نیاز رزین ساخته و به مرور و با گذشت چند دقیقه و حتی تا یکی دو ساعت و در صورت پایین رفتن سطح رزین، به کار اضافه کنید.

\r\n

بعد از این باید به کار مدت 24 ساعت زمان دهید تا کاملا خشک شود. و سپس میتوانید چسب ها رو از کار جدا کنید.

\r\n

 

\r\n

 

\r\n

آموزش کار با تکه های چوب ،‌بدون استفاده از قالب

\r\n

 

\r\n

به این ترتیب جلسه چهارم کلاس چوب و رزین رو به پایان بردیم و در جلسات بعدی نیز به شما نحوه برش چوب و رزین، پرداخت و پولیش اون رو آموزش خواهیم داد.

\r\n

 

 

اخبار و مقلات مرتبط با کفپوش سه بعدی - سقف کشسان - پوستر دیواری و چاپ استیکر و پوستر