\r\n

به جلسه دوم کلاس آموزش ساخت زیورآلات چوب و رزین خوش آمدید

\r\n

در جلسه دوم کلاس در ادامه آموزش نحوه ساخت ترکیب رزین، کار با قالب های سیلیکونی که برای شکل دهی به رزین به کار میروند را آموزش خواهیم داد.

\r\n

قالب سیلیکونی در ابعاد و شکل های مختلف موجود است، ما در این آموزش از قالب حوضچه ای استفاده کردیم که در ادامه نحوه قرار دادن چوب و ریختن رزین داخل این قالب رو در تصاویر آموزشی مشاهده خواهید کرد.

\r\n

 

\r\n

آموزش استفاده از قالب حوضچه ای  رزین و چوب

\r\n

 

\r\n

قبل از شروع کار لازم است بدانید که قالب های سیلیکونی برای استفاده، نیازی به چرب شدن ندارند و تنها کافی است تا سطح داخلی اونها تمیز باشد و هرگونه گرد و غبار و ماده ی اضافه ای از اون پاک شده باشد.

\r\n

 

\r\n

آموزش استفاده از قالب حوضچه ای  رزین و چوب

\r\n

برای استفاده از قالب ها، همان طور که در تصویر بالا مشاهده میکنید ابتدا قطعات چوب را - که اندازه و نوع برش و محل قرار گیری اون ها بسته به خودتان است - داخل قالب میگذارید. سپس ابتدا اطراف چوب ها و بعد روی اونها رو با استفاده از ترکیب رزینی که قبلا آماده کرده بودید، می پوشانید. دقت کنید که رزین به تمام گوشه های کار و اطراف قطعات چوب برسد. رزین به مرور به تمام قسمت های قالب و خلل و فرج های چوب نفوذ میکند و حتی ممکن است کمی به خود قطعات چوبی برود پس بهتر است بعد از گذشت چند دقیقه کمی بیشتر از مقدار رزینی که ساخته اید رو روی کار بریزید تا سطح رزین از چوب پایین تر نرود، و گر لازم بود اینکار رو تکرار کنید. اگر هم که مقدار رزینی که ساخته اید برای اینکار کافی نیست میتوانید مقدار بیشتری رزین با رعایت نسبت های رزین و هاردنر و مقدار رنگی که در دست اول استفاده کرده اید بسازید و روی کار بریزید.

\r\n

 

\r\n

 

\r\n

 

\r\n

در اینکار مانند اکثر کارهای هنری دست ساز دیگر، سلیقه شخصی و کاربردی که برای هرکدوم از آثار مد نظر دارید کاملا میتواند در روند کار تاثیر بذارد. به عنوان مثال شما برای ایجاد طرح های متنوع تر میتوانید به به جای ترکیب کامل رنگ در رزین، اون رو با استفاده از خلال دندان در سطح و اعماق کار پخش کنید تا افکت های جذابی ایجاد شود و یا اینکه حتی از ترکیب دو رنگ و یا حتی بیشتر در اینکار استفاده کنید. از جمله افکت های منحصر به فردی که میتوان در اینکار ایجاد کرد استفاده از پودر های شب تاب و یا حتی ورق طلاست که در جلسه قبل و جلسات بعدی نمونه هایی از این کارها مشاهده میکنید.

\r\n

در این تصویرآموزشی ما بعد از ریختن ترکیب رزین و رنگ سبز که کاملا در داخل رزین پخش شده است، با استفاده از خلال دندان رنگ خمیری سفید را در قسمت های از رزین به طور نا منظم پخش میکنیم تا با ترکیب این دو رنگ افکتی متفاوت ایجاد کنیم.

\r\n

 

\r\n

آموزش استفاده از قالب حوضچه ای  رزین و چوب

\r\n

 

\r\n

در آخرین مرحله با استفاده از فندک حباب های رزین را از بین ببرید. موقع کار با فندک اون رو از جهتی در دست بگیرید که شعله اش انگشتانتان را نسوزاند.

\r\n

 

\r\n

آموزش استفاده از قالب حوضچه ای  رزین و چوب

\r\n

 

\r\n

بعد از این مرحله باید به کار به مدت 24 ساعت زمان دهید تا کاملا خود را بگیرد و خشک شود. توجه داشته باشید که در صورتی که از قطعات چوبی سبکی برای ساخت قطعات جوب و رزین خودتون استفاده میکنید بهتر است با قرار دادن یک جسم سنگین تر روی چوب ها مانع از بالا آمدن چوب ها بشوید. اما در انتخاب این جسم باید احتیاط کنید و تا جای ممکن جسمی رو انتخاب کنید که بتوانید بعد از خشک شن کار به راحتی اون رو از سطح رزینی جدا کنید.

\r\n

دقت داشته باشید که در صورتی که بعد از گذشت 24 ساعت رزین شما هنوز خشک نشده باشد، حتما در ترکیب رزین اشتباهی رخ داده است و رزین شما هیچگاه خشک نخواهد شد!

\r\n

 

\r\n

به این ترتیب آموزش جلسه دوم کلاس چوب و رزین هم به پایان رسید، در جلسات بعدی نتیجه نهایی کاری خارج شده

\r\n

از قالب سیلیکون رو به شما نمایش خواهیم داد و نحوه برش و پرداخت قطعات چوب و رزین رو نیز مشاهده خواهید کرد.

\r\n

در ادامه هم روشی ساده و فوری برای ساخت قالبی غیر سیلیکونی به شما آموزش خواهیم داد!

\r\n

 

 

اخبار و مقلات مرتبط با کفپوش سه بعدی - سقف کشسان - پوستر دیواری و چاپ استیکر و پوستر