\r\n

 سلام دوستان هنرمندم می دونم که تا اینجا کلی مطالب رو یاد گرفتید شاید فکر کنید که انجام دادن و درک این همه تکنیک یک جا کار دشواری  هست ولی من بهتون توصیه می کنم که عجله ای به خرج ندید و خیلی با دقت و مرحله به مرحله جلسات رو پیش بیاید من سعی کردم از آسون ترین تکنیک به سخت ترین تکنیک جلسات رو بچینم در این جلسه هم قصد دارم نحوه کار با قالب های سیلیکونی رو بهتون آموزش بدم پس با من همراه باشید. 

\r\n

 

\r\n

 مواد و ابزار قالب های سیلیکونی رزین

\r\n


رزین : 
 

\r\n

با انواع رزین و نحوه استفاده با اون ها مطمئنن تا این جلسه آشنا شدید اگه فراموش کردید به جلسه اول رجوع کنید. 
 

\r\n


قالب سیلیکونی : 
 

\r\n

یکی از تکنیک هایی که در زیور الات رزینی استفاده میشه و بسیار هم پرکاربرد هست استفاده از قالب های سیلیکونی هست قالب های سیلیکونی قابل تولید در بی نهایت شکل و اندازه هستند قالب های سیلیکونی رو خودتون هم می تونید تهیه کنید ولی به دردسر هایی که داره نمی ارزه ، مزیت تولید قالب های سیلیکونی اینه که هر طرحی رو که  دلخواه خودتون هست می تونید بزنید. 

\r\n


ورق طلا :
 

\r\n

ورق های طلا ورقه های نازکی هستند که در هنر نقاشی دکوراتیو مورد استفاده قرار می گیرن . این  ورق ها در رنگ های مسی و نقره ای و رنگ های دیگر هم وجود دارن من از ورق  مس در این کار استفاده کردم .  

\r\n


پنس :
 

\r\n

پنس ها کاربرد های مختلفی دارند من در این جا برای جدا کردن ورق مس ازش استفاده کردم .

\r\n


میخ پیچی : 

\r\n

 

\r\n

یکی از میخ های زیور الات برای عبور زنجیر میخ های پیچی هستند که نیاز به سوراخ کردن ندارند و با پیچاندن در اجسام فرو می روند. 

\r\n


پیمانه یا ترازو

\r\n


دستکش 

\r\n


هم زن چوبی 

\r\n

 

\r\n

  مرحله اول : 
 

\r\n

در مرحله اول بسته به نوع رزینی که استفاده می کنید نسبت مناسبی از رزین و هاردنر رو مخلوط می کنیم مقدار 7.5  سی سی  رزین می سازیم و حباب گیری می کنیم ( برای یادگیری نحوه ساخت رزین به جلسه اول مراجعه کنید ) 

\r\n

 

\r\n

 زیورآلات

\r\n

 

\r\n

با استفاده از پنس  تکه هایی از ورق طلا رو جدا می کنیم و داخل قالب سیلیکونی مون قرار می دیم ورق طلا به دلیل ظرافتش به بدنه های قالب چسبیده میشه نگران نباشید چون رزین یه ماده سیال هست بعد از ریختنن رزین مجددا  ورق مس داخل رزین معلق میشه 

\r\n

 

\r\n

 سپس  قالب سیلیکونی رو بر می داریم و رزین رو با احتیاط داخل ظرف قالب سیلیکونی مون می ریزیم تا جایی رزین می ریزیم که  تا سر قالب پر بشه . 

\r\n

 

\r\n

زیورآلات

\r\n

 

\r\n

نکته : ممکن هست در این مرحله مقداری حباب درشت روی سطح کار ظاهربشه در این صورت با خلال دندان حباب هارو از کنار قالب سیلیکونی خارج می کنیم. 

\r\n

 

\r\n

قالب سیلیکونی رو در جایی به دور از سرما و گرد و غبار قرار می دیم . 

\r\n

 

\r\n

وصل کردن  حلقه پیچی : بعد از گذشت 5 ساعت به سراغ قالب سیلیکونی می ریم  در این مرحله رزین داخل قالب تقریبا نیمه بسته هست و موقعیت مناسبی برای قرار دادن حلقه پیچی هست بعد از گذشت 24 ساعت رزین کاملا خشک و حلقه پیچی داخل رزین ثابت میشه.  

\r\n

 

\r\n

مرحله دوم :
 

\r\n

بعد از گذشت 24 ساعت حالا باید رزین رو از قالب سیلیکونی خارج کنیم این کار با کمی فشار به بدنه قالب و بازی کردن با بدنه قالب به راحتی انجام می شه .

\r\n

 

\r\n

زیورآلات

\r\n

 

\r\n

 حالا باید لبه های کار رو که حالت تیزی داره رو اصلاح کنیم برای این منظور از سمباده استفاده می کنیم . و لبه های کار رو سمباده می زنیم. 

\r\n

امیدوارم این اموزش مورد پسند شما واقع شده باشه این کار و این طرح از قالب سیلیکونی فقط یه نمونه برای آشنایی شما با نحوه استفاده از قالب های سیلیکونی بود شما بی نهایت کار زیبا در اشکال و طرح های مختلف رو می تونید بسازید 

\r\n

 

\r\n

در گروه رفع اشکال منتظر کارهای زیباتون هستم . 

\r\n

 

 

اخبار و مقلات مرتبط با کفپوش سه بعدی - سقف کشسان - پوستر دیواری و چاپ استیکر و پوستر