\r\n

 نتیجه نهایی این کلاس رو من خیلی دوست دارم قرار در این کلاس آموزشی بهتون نحوه ساخت تم دریا  و  قایق رو در ابعاد کوچک و در قالب بطری آرزو ها آموزش بدم.

\r\n

برای شروع طبق روال هر جلسه می ریم سراغ معرفی مواد و ابزار مورد نیاز :

\r\n

رزین اپوکسی - طرحی  آروز ها - یک تکه کاغذ  - حلقه پیچی  - زنجیر  - چسب قطره ای یا چسب 123   - دستکش  -پیمانه  - هم زن چوبی
 

\r\n

رنگ رزینی ترنسپرنت آبی اقیانوسی

\r\n

 

\r\n

رنگ ترنسپرنت رزینی :

رنگ هایی در رزین قابل ترکیب شدن هستن که پایه تینر باشند رنگ های رزینی که پایه رزین دارند بهترین نوع رنگ ها از بین رنگ های پایه تینر می باشند رنگ های ویترای پایه تینر هم خاصیت مشابهی دارند 

\r\n

رنگ ها علاوه بر این که از نظر حلال اون ها متفاوت هستند ( حلال یعنی درواقع پایه اون رنگ )  دو حالت ترنسپرنتی ( شفافی ) و یا حالت پوششی خمیری دارند برای ایجاد تم دریا ما به رنگ ترنسپرنت احتیاج داریم سایر رنگ های رزین رو می تونید از لینک رنگ رزین  ببینید. 

\r\n

 

\r\n

 توجه کنید که تمامی این مواد و ابزار داخل پک شما قرار گرفته و نیازی نیست که این مواد و ابزار رو تهیه کنید فقط دوستانی که بسته مواد و ابزار رو تهیه نکردن می تونن این مواد و ابزار رو از روی سایت تهیه کنن.

\r\n

 

\r\n

مرحله اول :

\r\n

در این مرحله مثل مقالات قبلی باید رزین و هاردنر رو به میزان مورد نیاز با هم مخلوط کنیم  مراحل ساخت رزین رو مطمئنم که تا به حال یاد گرفتید  به همین دلیل دیگه نحوه ساخت رزین رو تکرار نمی کنم و می تونید به جلسه اول مراجعه کنید و بسته به نوع رزینی که داردید یکی از روش ها رو انتخاب کنید و رزین رو بسازید توجه کنید که ما به مقدار 7.5  سی سی مخلوط رزین و هاردنر احتیاج داریم .

\r\n

ساخت قایق با رزین

\r\n

 

\r\n

بعد از مخلوط کردن رزین و هاردنر حالا مقدار خیلی کمی از رنگ آبی اقیانوسی رو برمیداریم و با مخلوط رزین مخلوط می کنیم تا کاملا یک دست بشه حالا به رزین استراحت می دیم تا حباب ها خارج شه و درصورت نیاز حرارت هم می دیم .

\r\n

 

\r\n

ساخت قایق با رزین

\r\n

 

\r\n

حالا در بطری تون رو بر دارید و روی حلقه  قرارش بدید به طوری که کاملا ثابت بشه   ( من از ظرف گل خشک در اینجا استفاده کردم ) رزین که ساختید رو داخل ظرف بریزید و مواظب باشید دیواره  ظرف کثیف نشه . به رزین 24 ساعت زمان بدید تا کاملا خشک بشه

\r\n

نکته : در این مدت چوب پنبه رزین رو نذارید چون ممکنه مقداری از رزین به در شما نشت کرده باشه و چوب پنبه به در بچسبه و دیگه جدا نشه .

\r\n

 

\r\n

 مرحله دوم :
 

\r\n

در این مرحله باید یه قایق کوچیک با کاغذ بسازید می تونید از خمیر فیمو و انواع خمیر دیگه هم برای این منظور استفاده کنید ولی پیشنهاد من به شما کاغذ سفید هست.

\r\n

با روش اوریگامی یه قایق بسازید از الگوی زیر پیروی کنید.

\r\n

 

\r\n

 

\r\n

تصاویر مرحله به مرحله  ساخت قایق : 

\r\n

ساخت قایق با رزین

\r\n

 

\r\n

مرحله سوم :

\r\n

بعد از ساختن قایق حالا باید با خلال دندان جایی از سطح رزین رو که می خواید قایق رو قرار بدید رو چسب بزنید و قایق رو با پنس داخل بطری کنید  و روی سطح رزین بچسبونید.

\r\n

 

\r\n

بعد ازین کار  نویت به وصل کردن حلقه پیچی به در چوب پنبه ای مون می رسه . حلقه پیچی رو به صورت عمود روی چوب پنبه قرار بدید اول فشار بیارید تا سوراخی در سطحش ایجاد بشه بعد آروم آروم شروع به پیچوندن حلقه پیچی کنید تا کاملا داخل چوب پنبه فرو بره و سفت سفت شه . 

\r\n

 

\r\n

ساخت قایق با رزین

\r\n

 

\r\n

 

\r\n

به همین سادگی گردنبند شما آماده است از این کار زیبا به عنوان جاسوئیچی ، آویز ماشین هم می تونید استفاده کنید و یا می تونید بهترین کار دنیا رو کنید و اون رو به یه دوست هدیه بدید.

\r\n

 

\r\n

 

 

اخبار و مقلات مرتبط با کفپوش سه بعدی - سقف کشسان - پوستر دیواری و چاپ استیکر و پوستر