\r\n

بوجود آمدن حباب در رزین اپوکسی

\r\n

خیلی از همکارا با حباب های ایجاد شده توی لاک یا رنگ مشکل دارن اینجا به معرفی چندروش که باعث ایجاد حباب اپوکسی میشه میپردازیمابتدا باید بدونیم چند نوع حباب اپوکسی داریم؟ توجه کنید دوستان عزیز حبابها در مراحل مختلف کار ممکن هست متولد شوند. هر‌کدوم رو مختصر توضیح میدم  که با رعایت این نکات خیلی راحت تر میتونین با این مشکل کنار بیاین

\r\n

 

\r\n

1) حباب ایجاد شده بر اثر اختلاط “ناصحیح” :

در این مرحله بیشترین حباب وارد مخلوط میشه .. مخلوط کردن اپوکسی و هاردنر راه و روش خاص خودش رو داره که باید دقیقاً رعایت بشه در غیر اینصورت شما با دست خودتون حبابهای زیادی رو وارد رزین اپوکسی میکنید ..

\r\n

 

\r\n

2) حباب ایجاد شده بر اثر گرم شدن رزین اپوکسی:

وقتی شما یک وزن مشخصی از اپوکسی و هاردنر رو مخلوط میکنید (مثلاً 500 گرم) ولی توجه نمیکنید که Potlife این رزین چقدر هست این نوع حباب بر اثر گرم شدن بیش از حد مخلوط بوجود میاد. 

\r\n

 

\r\n

3) حباب ایجاد شده بر اثر نگهداری رزین اپوکسی و هاردنر در دمای پایین:

این مشکل بیشتر برای کسانی بوجود میاد که قصد استفاده از رزین اپوکسی در کارخانجات مختلف مثل سنگبری ها و یا کارگاههای نجاری برای ساخت میزهای چوبی را دارند.حتی کفپوش کاران که رزین رو در هوای آزاد نگه داری میکنند که در پاییز و زمستان مشکل ساز میشود.

\r\n

 

\r\n

4) حباب ایجاد شده به دلیل اعمال اشتباه بر روی سطح:

خیلی از دوستان رزین روی کار میریزن و بعد با کاردک های نامناسب یا با دست شروع به پخش کردن میکنند که این کار باعث وارد شدن حباب به داخل رزین اپوکسی خواهد شد.

\r\n

 

\r\n

5) حباب ایجاد شده بر وجود رطوبت :

گاهی اوقات ممکن است روی سطح بر اثر رطوبت موجود در بستر (بتن، چوب ، سنگ و …) و خشک نبودن کامل آن شروع به حباب زدن کند که این نوع حباب اپوکسی معمولاً اندازه بزرگتری نسبت به حبابهای دیگر دارد.

\r\n

 

\r\n

6) افزودنی های ضد حباب در رزین اپوکسی:

افزودنی هایی وجود داره که در پروسه تولید اپوکسی و یا هاردنر به اون اضافه میشه.

کار اون به این شکل هست که در صورت تمام نکات بالا (دقت کنید تمام نکات به درستی) اگر بازهم حباب داخل مخلوط باشه میتونه کمک کنه که حباب به روی سطح بیاد و با حرارت غیر مستقیم قابل از بین بردن باشه

\r\n

 

\r\n

نتیجه گیری

پس تا اینجا 6 عامل بسیار مهم ایجاد حباب اپوکسی را شناختید و با راه حل این مشکلات آشنا شدید، نکته ای میخواستم به اون برسم این هست که 5 مورد از مشکلاتی که در بالا ذکر شد به دلیل عامل انسانی هست نه عامل رزینی!

 

منظورم چیه؟

منظورم اینه که مقصر بوجود آمدن حباب اپوکسی خود ما هستیم!

ما باید روش صحیح همزدن رو بلد باشیم!

ما باید بدونیم Potlife  و Geltime چیه!

ما باید اپوکسی رو در دمای پایین نگهداری نکنیم!

ما باید رطوبت سطح را بسنجیم و کنترل کنیم!

و ما باید وسایل لازم برای اعمال اپوکسی را بشناسیم!

 

بدون حبابترین رزین اپوکسی هم اگر به روش غلط با اون کار بشه هیچ تاثیری نخواهد داشت.!

اول باید روشهای ناصحیح کار با رزین اپوکسی را با آموزش دیدن تصحیح کنیم و به شما قول میدم با رعایت این نکات بیشترین مشکلات شما با حباب به راحتی حل میشه.
امیدوارم مطالب بالا کمکی به عملکرد شما برای اعمال رزین کرده باشه موفق وسربلند باشید.

\r\n

 

 

اخبار و مقلات مرتبط با کفپوش سه بعدی - سقف کشسان - پوستر دیواری و چاپ استیکر و پوستر